Tygodniowe menu – faza II

Ze względu na rosnące zapotrzebowanie stosujących dietę Dukana na przykładowe menu, postanowiliśmy zaprezentować posiłki (sugerując się przepisami znajdującymi się na forum strony) w podziale dla przykładowego tygodnia.

    Dzień 1:

  • śniadanie: bułka dukanowa z sałatą, pomidorem i ogórkiem
  • obiad: chińszczyzna
  • deser: kilka kawałków sernika dukana
  • kolacja: jajecznica
    Dzień 2:

  • śniadanie: sałatka z tuńczyka z wędzonym kurczakiem i jajkiem
  • obiad: wołowina z warzywami
  • deser: placuszki otrębowe na słodko
  • kolacja: wędzona makrela
    Dzień 3:

  • śniadanie: serek wiejski, ogórek i jajko na twardo
  • obiad: nadziewane papryki
  • deser: muffinki dukanowskie
  • kolacja: sałatka z surimi
    Dzień 4:

  • śniadanie: tosty z tuńczykiem
  • obiad: meksykańska zupa z wołowiną
  • deser: ciasto jogurtowe
  • kolacja: kebaby z sosem musztardowym i ogórkiem kiszonym
    Dzień 5:

  • śniadanie: bułka dukanowa z wędliną z kurczaka, sałatą, i ogórkiem kiszonym
  • obiad: kotlety z kalafiora
  • deser: ptasie mleczko
  • kolacja: zapiekane jajka z tuńczykiem i wędliną drobiową
    Dzień 6:

  • śniadanie: zapiekanka z jajka i wędliny chudej drobiowej
  • obiad: filety z indyka w sosie curry z warzywami
  • deser: placuszki cynamonowo-migdałowe
  • kolacja: wędzony dorsz
    Dzień 7:

  • śniadanie: wiejski serek ze świeżym szczypiorkiem
  • obiad: kotlety mielone z indyka z sosem czosnkowym, gotowane brokuły
  • deser: omlet na słodko
  • kolacja: tortilla z kurczaka z warzywami


44 Komentarze “Tygodniowe menu – faza II”

  1. Barbara:

    W tygodniowym jadłospisie dla fazy II brak zup- czy sa dozwolone?
    Jutro chyba zacznę fazę II- na I jestem 5 dni.
    Czy na tej pierwszej fazie nikt nie ma problemów z wypróżnianiem, ba ja niestety mam. Czy mogę zażyć jakieś ziołowe herbatki przeczyszczające np figurę / z liściem senesu/.

  2. Zespół Portalu www.dieta-dukan.pl:

    Zupy można jak bardziej robić na bazie produktów dozwolonych dla danej fazy. Twoje problemy powinny minąć po rozpoczęciu fazy II, ponieważ warzywa ładnie regulują pracę jelit. Natomiast zwróć uwagę też na ilość spożywanych płynów oraz otrębów – których właściwości optymalnie działają na problemy żołądkowo-jelitowe. Herbatki przeczyszczające nie są polecane na diecie Dukana.

  3. Piotr:

    Ostatnio czytałem, że senes rujnuje jelita. Poza tym wszystkie wspomagacze wypróżniania rozleniwiają jelita.

  4. Sylwia:

    Przepraszam, być moze czegoś nie doczytałam, ale II faza to faza naprzemienna, czyli 1 dzień samych protein i nastepny z warzywami, lub po 5 dni, a powyższy jadłospis przewiduje 7 dni protein z warzywami. Ja wybrałam rytm 1/1. Czy jestem w błędzie?

  5. IWONA:

    WITAM ! OD DZIŚ ZACZĘŁAM 2 FAZĘ – UGOTOWAŁAM NA WODZIE I WARZYWACH ZUPKĘ POMIDOROWĄ Z KLUSECZKAMI LANYMI – POLECAM PYCHA:)

  6. Ania:

    Ja na II juz trzeci dzien. Zbyt duze spadku wagi nie widze. Moze przez to,ze na I fazie bylam tylko trzy dni. Nie wiem czy nie zaczac od poczatku.Waga mi sie wacha od 2 kg do 1,wiecej nie spada.Może ktoś by mi doradził?

  7. Zespół Portalu www.dieta-dukan.pl:

    Nie należy przedłużać fazy I. Powinna Pani zacząć fazę II i spokojnie dążyć do zaplanowanej utraty wagi.

  8. agnieszka:

    jestem 22 dzien na diecie dukana w tym na II fazie 12 dni-schudłam łącznie 4 kilo -3 w fazie uderzeniowej i 1 kg teraz-czy to nie jest za mało-proszę napiszcie-co zrobić aby efekty były widoczniejsze.kiedyś 90.5 teraz 86.5 kg.

  9. Irena:

    czy na fazje uderzeniowej mogę być 10 dni,ważę98kg?

  10. Ewelina:

    Hej niech mi ktos powie jak w fazie II najszybciej zgubić kilogramy? Chciaała bym stosować 5/5 czy to jest odpiwiednia metoda?

  11. magda:

    Witam od 17 stycznia jestem na diecie dr Dukana. Przez 10 dni stosowałam fazę I i schudłam na niej 5,3 kg, teraz jestem w fazie II zdecydowałam się na rytm 5 na 5 ale mam problem,jak tylko zaczynam dni z warzwani monentalnie waga staje a co gorsza niewiele ale wzrasta :( jestem załamana nie wiem dlaczego.Przestrzegam spożycie dozwlonych produktów.mam tez problem z toaletą, w książce pisze że mogą wystąpić przez pierwsze 3-4 dni a ja jestem na tej diecie już 3 tygodnie. na dzień dzisiejszy ważę mniej o 7 kg.
    czy ktos z Was ma podobne problemy? jaśli tak to proszę o podpowiedź jak sobie radzicie.
    z góry dziękuję
    magda

  12. Bożena:

    Witam. W dukanie ponoć na zaparcia dobra jest kapusta kiszona, moje pytanie to czy dozwolona tylko w dni warzywne? Co do zaparć już znam sporo dla mnie nieskutecznych sposobów, jedyny skuteczny to liść senesu, pewnie dlatego że długo go piję. Szukam zamienników i jak do tej pory nic. Może ta kapusta, ale w dni proteinowe to pewnie nie?

  13. Zespół Portalu www.dieta-dukan.pl:

    Oczywiście można kapustę w każdej formie – też kiszoną.

  14. magda:

    bardzo dziekuje za odpowiedź :) , czyli od jutra kapucha :)
    pozdrawiam

  15. Edyta:

    Witam.Jestem w tej chwili trzeci tydzień na II fazie,i mam tą samą sytuację z wagą co Magda.W I fazie( 3 dni) schudłam ponad 1,1kg,w II ok 3.Motywacja super!tylko obecnie waga stanęła w miejscu ,a nawet się podniosła o 1,5 kg.Bardzo proszę Zespół Portalu o odpowiedz „Co się dzieję?”Dietę nadal będę stosować bo mam wyrażny powód do tego:)
    Pozdrawiam

  16. Asia:

    Witam. Bylam na uderzeniowej 8 dni teraz jestem 2 na drugij fazie powiem szczerze ze jak na razie nie widze efektow moze dla tego ze jestem przed okresem a u mnie wtedy ciezko z toaleta i wogole.Nie chce sie zniechecac wiec wazenie zostawilam na pozniej-zobaczymy.Wczoraj zrobilam pomidorowa z pulpecikami byla super a dzis zeby nie jesc tego samego podsmarzylam na teflonie cebule papryke 1 ogorka dodalam to co zostalo z zupy i mialam niby leczo. Bardzo dobre i nie musilam nic wyrzucac

  17. Edyta:

    Ja też wypróbowałam wczoraj przepis na zupę pomidorową z pulpecikami pychotka!!!!!.Zacznę bardziej urozmaicac tą dietę przepisami zawartymi na tej stronce.
    P.S.Czy na tym portalu ktoś udziela odpowiedzi??
    Pozdrawiam i życzę wytrwałosci:)))

  18. Beata:

    Mam pytanie czy w fazie 2 można jeść serki kanapkowe np. turek? Można pić mleko 0,5% nie jako dodatek lecz normalnie?

  19. Asia:

    Hej. Sluchajcie nie umiem wejsc na test Dukana albo wyskakuje pusta strona albo ze zablokowana.Wchodzilam juz z wesystkiego z linkow tez. pomozcie

  20. Małgoska:

    Byłam 8 dni na pierwszej fazie,schudłam tylko 2kg czy to mozliwe,że tak mało?Teraz zaczynam faze drugą,zobaczymy ile schudnę?Mam pytanie, bułeczki Dukanowe ile razy w tygodniu można jesć?

  21. Paulina:

    4 dni na pierwszej fazie 2,5kg mniej zaczynam drugą faze !!!!

  22. magdalena:

    ale zmaściłam,w drugiej fazie nie doczytałam o przemienności warzyw …znowu od nowa..

  23. Jurek 111:

    zaczelem odchudzanie wazac 111kg po 1 fazie(10dni) waga spadla mi do 104kg,na drugiej fazie jestem teraz 6 dzien waze juz 102,5,wciagu 16dni ubylo mi 8,5kg :) )rewalacja!!! jezeli chodzi o toalete to mam to samo co kazdy z was bylem dopiero 4razy,mysle ze mi sie uda widzac wynik bardzo sie z motywowalem.

  24. marta:

    jestem 8 dzień na 1 fazie nie schudłam nawet pol kilo nie wiem co robić czy coś sie ruszy

  25. anka:

    hej jestem na jeszcze w pierwszej fazie 9 dzien i schudłam 3kg,jeszcze troche i bede w drugiej fazie pozdr

  26. Bośka:

    Hej. Ja jestem w 8 dniu Ifazy. Schudłam 3 kg. Jutro przechodzę na II fazę i spokojnie będę sobie chudła. Nie poddawajcie się Dukanowcy! Dieta jest super a dzięki zawartym przepisom nie jest monotonna. W ogóle jest mało wymagająca. Jak we wszystkim co robimy, żeby był efekt – trzeba konsekwencji i wytrwałości. Tego wszystkim życzę.
    Aaaa… Co do pracy jelit. Też mam niestety z tym problem, ale mam nadzieję, że jak włączę warzywka to się to jakoś wyreguluję. Pzdr. Bośka

  27. Ela:

    Hej wszystkim:)
    Ja na uderzeniowej schudłam 3kg w 5 dni. Dzisiaj przeszłam na faze naprzemienną ,właśnie zjadłam sałatkę z makreli,ogórka ,pomidora ,cebulki czerwonej zalanej jogurtem z musztardą -pycha!!! Tylko ,że teraz czuję się taka wzdęta i jakby brzuch mam większy:((( Czy to normalne objawy????Ale ogólnie to ulga zjeść trochę warzyw:) Ja myślę o cyklu 1/1 Pozdrawiam wszystkich i nie poddajcie się!!!!

  28. Zofijka:

    Zaparcia ??? No tak…Jest rada… Ja zamiast słodziku używam „ksylitolu” to jest cukier brzozowy – to wolno jeść. Natomiast zjedzenie więcej niż 3 łyżki dziennie powoduje lekkie …No wiecie…Więc w ten sposób można sobie dopomóc…Jest jeden problem – ksylitol jest koszmarnie drogi w „zdrowej żywności” chyba fundnę sobie 3 kg na allegro – różnica w cenie 3 krotnie niższa… Buziaki dla wszystkich „Dukanowców”. Acha…jeszcze jedno – ja jestem na diecie 11 dzień (już II faza)i schudłam tylko 2 kg…Ale się nie przejmuję…Czekam…

  29. agataa:

    Jeżeli w fazie II zdarzyło mi się zjeść słodycz to muszę zaczynać dietę od nowa ? Bardzo proszę o odpowiedź.

  30. ania:

    jestem w pierwszej fazie 13 dzien i tylko 3 kg mniej czy warto dalej sie meczyc?

  31. Korni farmaceutka:

    Kochani na zaparcia stosujcie te otręby. Wiele osób o nich zapomina a to jeden z warunków diety. Otręby są świetnym środkiem pęczniejącym, czyszczącym i wymiatającym jelita. Powodują zwiększenie mas kałowych i lepsze wypróżnienie, co ważne, nie gwałtowne. Dodatkowo dobrze działają na jamę ustną, regulują wydzielanie żołądkowe. Mają także wpływ na ciśnienie tętnicze krwi, co jest ważne u osób otyłych ( a myślę, że większość z nas takich jest na tym portalu). Co ważne należy bardzo dużo pić przy tym, aby otręby miały czym napęcznieć. Inaczej można sobie narobić biedy i zatorów w jelitach, niedrożności.
    Ewentualnie zalejcie 2 łyżki nasion lnu połową szklanki zimnej, przegotowanej wody, odstawcie i taki macerat zjedzcie i wypijcie. Tam są niewchłanialne śluzy dające poślizg jelitom, dodatkowo nasiona „przelatują” nie trawiąc się. Trzeba także b. dużo pić!!!!!! TO WARUNEK!!!!
    Na senesy, kruszyny,szakłaki i inne takie uważajcie, rozleniwiają jelita i długotrwale > 2tyg. stos. powodują nieodwracalne zmiany w jelicie grubym – melanosis coli, co może być przyczyną nowotworów. Dlatego warto postawić na błonnik.
    Picie jogirtów powinno dodatkowo wspomóc jelita w ich fermentacji bakteryjnej.
    Będzie dobrze!!!!:D

  32. anja1531:

    Jestem na diecie 21 dzien: stracilam 7 kg mimo, ze juz dwa razy na imprezkach popijalam winko i wieczorem skusze sie prawie codziennie na batonika lu jakiwes ciasteczko (lub dwa).
    Bardzo smakuja mi platki owsiane lekko podgotowane na mleku 0% i z odrobina slodziku. niesty nie pomagaja one w oproznianiu. Stosuje srodki przeczyszczjace.
    faktycznie w fazie II w trakcie jedzenia warzyw waga staje w miejscu i podnosi sie. Chyba trzeba zabrac sie tez za sport: codzienne spacery. Staralam sie upiec sernik: bez masla z %0 serka homogenizowanego, jajek, ze slodzikiem. Wyszedl mi taki glut: NIE DO JEDZENIA. ma kto przepis na jakies zjadliwe ciastka w diecie Dukana?

  33. Monika:

    Nie jestem na diecie tylko 1 200 kcal, ale przy problemach z opróżnianiem proponuje jogurty z otrębami.

  34. Weronika:

    jak sie zacznie I fazę w poniedziałek a skończy w piatek to II fazę trzeba zacząć w sobotę czy jak? ;D

  35. Ola:

    Rany, a jakich Wy chcecie efektów po tygodniu stosowania diety? Na II fazie podobno traci się kilogram co tydzień.

  36. Elizet:

    Jestem na diecie 22 dzień. Faza uderzeniowa 10-dniowa(-6kg). Teraz etap fazy naprzemiennej(5/5).W sumie straciłam 8,5 kg. Wszystko idzie w dobrym kierunku. W fazie uderzeniowej miałam olbrzymie problemy z zaparciami. Herbatki ziołowe pogarszały tylko sprawę – powodowały tylko bolesne skurcze. Musiałam się ratować : tabletki ziołowe boldaloin i czopki ziołowe hemorol 1 na noc – rano było już wszystko ok. Obecnie codziennie piję rozpuszczone w zimnej wodzie 2 łyżeczki otrębów owsianych zmieszanych z 1 łyżeczką zmielonego odłuszczonego siemienia lnianego i nie mam żadnych problemów. Polecam, wypróbujcie. Życzę sobie i Wam wszystkim wytrwałości w stosowaniu diety.

  37. Monika1:

    hej, ja jestem na diecie 11 dzień dzisiaj zaczynam 5 dni z samymi proteinami. Zaczynałam z wagą 78,4 kg, po I fazie (5 dni) schudłam do 74,4. W drugiej fazie chwilowo do 73,4, a teraz od kilku dni cały czas 74,4….nie wiem co jest nie tak??Jem tylko 3 posiłki dziennie, nie jem nic co niedozwolone buuu powoli tracę motywację;( Może teraz po tych 5 dniach z samymi proteinami coś ruszy…

  38. Babcia Kama39:

    od poniedzialku tj 05.09 jestem na diecie dukana 1 faza i jak narazie chudne 1 kg dziennie.Czy pierwsza faza moze trwac 7 dni????

  39. orzeszek11:

    1 faza do 10 dni ,ja już jestem 8 dni na II fazie 1/1 i bardzo mi z tym dobrze na uderzeniowej schudłam 3,5 kg a teraz przez tydzień ledwo 0,5 kg ale cierpliwości,dam radę i wszystkim życzę ytrwałości

  40. Marta:

    Ponawiam pytanie Sylwii, pozwolę sobie zacytować:
    „Przepraszam, być moze czegoś nie doczytałam, ale II faza to faza naprzemienna, czyli 1 dzień samych protein i nastepny z warzywami, lub po 5 dni, a powyższy jadłospis przewiduje 7 dni protein z warzywami. Ja wybrałam rytm 1/1. Czy jestem w błędzie?”

  41. Zespół Portalu:

    Marta: zaprezentowane menu sugeruje dni PW, ponieważ zazwyczaj z tym osoby odchudzające się na diecie Dukana mają największy problem. Oficjalne rytmy fazy II to 1/1, 5/5. Jeśli wybrałaś rytm 1/1 to możesz sobie wybrać z tego menu wybrany dzień dla potraw PW.

  42. ASIA:

    WITAJCIE JA BYLAM W 1 FAZ. TYDZIEN OD DZIS JESTEM NA 2 FAZ. ZOBACZYMY CO BEDZIE BO JA WYBIERAM 4 NA 4 DNI

  43. ASIA:

    W 1 FAZ .SCKUDŁAM TYLKO 5 KILO ALE JUZ LZEJ SIE CZUJE DLATEGO MUSIMY WYTRWAC UWIELBIAM MIESKO WIEC WYTRZYMIE CORAZ BARDZIEJ MI SIE TO PODOBA NOI TROSZKE CWICZE

  44. Zespół Portalu:

    ASIA: Nie ma rytmu 4/4. Są rytmy 1/1, 5/5 oraz 2/5 lub 2/0 http://www.dieta-dukan.pl/faza-naprzemienna/

 

Dodaj komentarz